Tongariro crossing in de wolken - Reisverslag uit Plimmerton, Nieuw Zeeland van Peter Debby - WaarBenJij.nu Tongariro crossing in de wolken - Reisverslag uit Plimmerton, Nieuw Zeeland van Peter Debby - WaarBenJij.nu

Tongariro crossing in de wolken

Door: Peter&debby

Blijf op de hoogte en volg Peter

07 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Plimmerton

Twee dagen geleden hebben we de rit van Rotorua naar het Tongariro National Park gemaakt. Onderweg hebben we rond Taupo de mooiste wonderen van de natuur bezocht. We zijn begonnen bij de Huka Falls waar 200.000 liter prachtig helderblauw per seconde naar beneden komt, vervolgens zijn we naar de Craters of the Moon gereden. De naam zegt het al, een prachtig geothermisch landschap waar overal stoom omhoog komt en je het onder de aarde hoort borrelen, ziet eruit als op de maan. Hier hebben we een wandeling van een uur gedaan en als extraatje vanaf het uitzichtpunt alle kraters bekeken. Vervolgens hebben we onszelf getrakteerd op een heerlijk natuurlijk thermaal badje aan de rand van een park. Een klein watervalletje met water van rond de 40 graden waar je heerlijk midden in de natuur in baddert. Wat een verwennerij! Einde dag zijn we aangekomen op ons overnachtingsadres voor de komende 2 nachten, een luxe chateau midden in het Tongariro Park. Het is inmiddels zwaar bewolkt en alle bergen zijn in wolken gehuld. De volgende dag is het niet veel beter. De enige regendag die voorspeld is, en dan lopen wij een van de mooiste daghikes die er bestaat(althans dit wordt gezegd). Wij (en de andere hikers van die dag) worden gewaarschuwd dat we misschien niet veel gaan zien en kunnen annuleren. We besluiten toch te gaan.....19,4 km klimmen en dalen. We klauteren in de dichte wolken, regen en harde wind 1100 meter naar boven. Het is afzien maar eenmaal boven op 1900 meter worden we verrast: een halve minuut wijken de wolken, komt de zon en zien we de Emerald Lakes. Daar doen we het voor: prachtige blauwe meren op deze hoogte, echt fantastisch! Hierna nog even afzien maar al snel dalen we weer 950 meter en komen we uit de wolken en kou en kunnen we de andere meren en de prachtige vulkaanomgeving zien. 1 reuzenblaar rijker en waarschijnlijk nog wel wat spierpijn maar het was zeker de moeite waard! Vandaag hebben we ons chateau verlaten en zijn we naar Plimmerton afgereisd om morgen het Noordereiland te verruilen voor het Zuidereiland. Vanaf het bed van onze kamer in het Guesthouse (backpakker style) liggen we direct aan zee en genieten we van een prachtige zonsondergang. Wat is het leven toch mooi