wildlife tour en richting christchurch - Reisverslag uit Harewood, Nieuw Zeeland van Peter Debby - WaarBenJij.nu wildlife tour en richting christchurch - Reisverslag uit Harewood, Nieuw Zeeland van Peter Debby - WaarBenJij.nu

wildlife tour en richting christchurch

Blijf op de hoogte en volg Peter

20 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Harewood

Veel gedaan, gezien en vooral veel kilometers gemaakt. Het hoogtepunt van de afgelopen dagen willen we graag met jullie delen. Vanuit onze cabin in Portobello werden we aan het einde van de middag opgehaald voor onze Wildlife excursie. In een klein groepje van 9 man onder leiding van een bioloog zijn we via allerlei smalle en steile grintweggetjes naar het Albatros uitzichtpunt gegaan. De albatrossen met een spanwijdte van 3.5 meter vlogen vlak boven ons hoofd. Dat geluk heb je niet altijd maar we boften, tegelijkertijd in de verte alvast wat pinguins en zeehonden gespot maar hiervan zouden er later veel meer volgen. Over gravelwegen en weilanden naar een landtong gereden en te voet afgedaald naar een baai. Hier over het strand gelopen en een reusachtige zeeleeuw van 600 kg gespot. Dit dier is niet bang en achter de gids aan, een na een veiligheidsinstructie, naderen we deze reus die rechtop gaat staan.Gelukkig kiest hij het ruime sop en gaat hij niet achter ons aan! De volgende baai zit vol met zeehonden die met hun jongen in de avondzon liggen te luieren. Vlak aan het strand staan we nog op 50 cm afstand van twee kleinere (maar toch grote) zeeleeuwen die lekker liggen te luieren. Na verloop van tijd komen ook de geelogige pinguins aan land. Diertjes zijn schuw maar toch kunnen we redelijk dichtbij komen om ze te zien waggelen naar hun slaapplaats. Uiteindelijk moeten we nog opschieten om van het strand af te komen omdat het anders wat te gevaarlijk wordt. 'S avonds om 10 uur zijn we weer terug. De volgende dag een lange rit. We onderbreken deze voor een bezoekje aan Jose haar broer en zijn vrouw. Deze 80-tigers verwelkomen ons hartelijk in hun huis en hoe leuk is het dat na ruim 60 jaar Nieuw-Zeeland zij nog steeds met een overduidelijk Heerhugowaards accent praten.Hierna weer op pad naar Akaroa. Het einde van deze fantastische reis nadert helaas