Christchurch - Reisverslag uit Harewood, Nieuw Zeeland van Peter Debby - WaarBenJij.nu Christchurch - Reisverslag uit Harewood, Nieuw Zeeland van Peter Debby - WaarBenJij.nu

Christchurch

Door: Peter&debb

Blijf op de hoogte en volg Peter

22 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Harewood

De laatste dagen van onze fantastische, maar veel te korte, vakantie hebben we doorgebracht in en rondom Christchurch. Op De eerste dag dat we rondom deze stad waren, was het zo warm (35 graden) dat we gevlucht zijn naar een strandje een half uurtje buiten de stad. Deze hele vakantie op het Zuidereiland goed gesprayd tegen de sandflies alleen nu natuurlijk niet. We werden dus direct belaagd door tientallen van deze nare stekende beestjes. Er gaat een mythologisch verhaal dat de sandflie alleen maar in NZ is om ervoor te zorgen dat de toeristen niet willen blijven. De eilanden zijn zo mooi maar door die nare vliegjes wil je uiteindelijk toch weg. Nou, wij niet hoor! De volgende dag hebben we nog een bezoek gebracht aan het centrum van Christchurch. Het was precies 5 jaar geleden dat daar de enorm verwoestende aardbeving was maar dat was nog overduidelijk te zien. Bijna het gehele centrum is nog steeds zwaar beschadigd. Er wordt veel opgebouwd waardoor de stad echt een bouwput is maar ook nog heel veel gebouwen staan er leeg, beschadigd of deels ingestort bij. We hebben een rondrit gemaakt met een trammetje maar waren verbijsterd over de schade die nog steeds overal zo zichtbaar is na 5 jaar. We gaan ons opmaken voor de (lange) vlucht naar huis