Kauri Coast & Kerikeri - Reisverslag uit Kerikeri Inlet, Nieuw Zeeland van Peter Debby - WaarBenJij.nu Kauri Coast & Kerikeri - Reisverslag uit Kerikeri Inlet, Nieuw Zeeland van Peter Debby - WaarBenJij.nu

Kauri Coast & Kerikeri

Door: Peter&debby

Blijf op de hoogte en volg Peter

31 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Kerikeri Inlet

Inmiddels alweer 2 dagen verder hebben jullie nog onze route van Auckland naar Kerikeri tegoed.
We zijn van Auckland naar Dargaville gereden. Eerst even wennen aan het links rijden en de continue prachtige uitzichten. Je kunt overal picknicken in NZ dus dat hebben wij gedaan ergens voor Waipoua. In Waipoua staat de grootste en oudste Kauriboom van NZ. Wederom tijd voor een fotomomentje. Indrukwekkend! We hebben onze route vervolgd over gave gravelwegen. Goed te doen met de Sangyong. Uiteindelijk zijn we ruim 8 uur later op onze eindbestemming in Kerikeri aangekomen. Hier slapen we 3 nachten in een ecocottage midden in een enorme tropische tuin. 'S nachts volledig donker en overdag een verzameling van gefluit, getjilp en allerlei onbekende geluiden van alle dieren in deze tuin. Echt relaxen midden in de natuur met 's nachts de onvermijdelijke tropische stortbuien. De volgende dag na onze eerste roadtrip hebben we een heerlijke relaxdag op een catamaran geboekt. Het doel is spotten van dolfijnen en misschien zelfs wel zwemmen met de wilde dolfijnen. Het weer is wederom fantastisch: stralend blauwe lucht, 28 graden en een rustige zee. Al snel komen we bij een grote school dolfijnen die ruim een uur rondom onze boot zwemmen en vlak naast ons omhoogspringen om te begroeten. Zwemmen met de dolfijnen kan helaas niet omdat er veel jonge dolfijnen bij deze groep zitten. Wel gaaf om te zien dat ook hele kleine dolfijntjes al uit het water kunnen springen. Vele foto's en filmpjes later leggen we aan bij een strandje. We zwemmen vanaf de boot naar het strand, lopen hier nog "even" een bergje op voor een uitzichtmomentje en zwemmen weer terug naar onze boot waar de bbq lunch inmiddels op ons wacht. De wolken hebben de zon verjaagd en de wind is aangetrokken. Ideaal weer om terug te zeilen naar de haven van Pahia. Natuurlijk weer met de mooiste uitzichten op de prachtigste eilanden en delen van het vaste land. Wederom een indrukwekkende dag voorbij. We zijn nog 1 dag in deze buurt en gaan daarna door naar Mangawhai. Tot snel weer! (Helaas staan de foto's van de dolfijnen op ons fototoestel dus kunnen jullie die pas in NL zien)

• 01 Februari 2016 - 16:06

Sabine:

Wat te gek allemaal, heerlijk die natuur en dat water. Gaaf hé die dolfijnen, geniet lekker!

• 01 Februari 2016 - 20:06

Vader:

Prachtig dat jullie het goed naar de zin hebben. Ja NA is een mooi land. Nog even dan op naar Rotor.