Zuidereiland - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Peter Debby - WaarBenJij.nu Zuidereiland - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Peter Debby - WaarBenJij.nu

Zuidereiland

Door: Peter&debby

Blijf op de hoogte en volg Peter

10 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Motueka

Hier maar weer eens een berichtje. We zijn 2 dagen geleden afgedaald naar Plimmerton om de volgende dag de oversteek te maken naar het Zuidereiland. We Zijn een paar uurtjes in Wellington geweest en hierna 3 uur op de ferry. Nieuwe huurauto weer ophalen en naar onze B&B in Picton. Heerlijke B&B met wederom een allervriendelijkste gastvrouw en een leuk NZ stel. Fantastische kamer. Helemaal goed voor de nacht dus. De volgende dag zijn we via een kronkelweg met de mooiste uitzichten naar Motueka gereden. Dit ligt Vlak bij het Abel Tasmanpark. Back to basic zijn onze 2 overnachtingen: we slapen in een cabin op een kleine camping. Superleuk want we hebben op de gezamenlijke camping bbq een heerlijk visschoteltje gemaakt en opgesmikkeld aan onze pick nick tafel. Vandaag de hele dag op pad geweest: eerst cruisje langs allerlei baaien en hierna gedropt voor een wandeling van 10,4 km langs nog meer baaitjes en stranden en nog even lekker op het strand totdat de boot ons weer kwam halen. Toevallig ook nog een paar baby seals gespot. Morgen door naar Punakaiki. (Wifi gggrrrr....)