Pancake Rocks & Fox Glacier - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Peter Debby - WaarBenJij.nu Pancake Rocks & Fox Glacier - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Peter Debby - WaarBenJij.nu

Pancake Rocks & Fox Glacier

Door: Peter&Debby

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

De rit vanuit Motueka naar Punakaiki is aan het begin best saai. Rechte weg met om je heen vooral veel schapen. Wanneer we in de buurt van Punakaiki komen, beginnen de fantastische uitzichten. Vlak langs de weg komen de golven van de Tasmanzee met een enorm geweld aan. We boffen dat het hoogtij is met een flinke westenwind, dit zorgt ervoor dat het water nog hoger wordt opgestuwd, dit samen met de strakblauwe lucht en prachtige stranden zorgt weer voor behoorlijk wat OH..... wat mooi... momentjes. Een bezoek aan de Pancake Rocks is ook bijzonder. Helaas ook nog wat andere toeristen maar al met al toch zeker de moeite waard. Je hoort hier het water echt onder je door bulderen, vervolgens schuimt het hoog tussen alle rotsen uit, fascinerend. Is wel een kunst om een mooie foto te nemen op het juiste moment, geduld is dan wel nodig.
Overnachten doen we in een Treehouse met een geweldig terras midden in de natuur. Na een heerlijk nachtje tussen de krekelgeluiden met op de achtergrond het ruisen van de zee, gaan we op pad naar de Fox Glacier, ruim 3 uur rijden. Na wat stops komen de eerste bergen in zicht maar net als vorige keer op het Noordereiland ook nu in wolken gehuld. Na een flink aantal kilometers bochtige bergwegen komen we aan bij een meer waar je de spiegeling van alle gletsjers goed kunt zien als de zon schijnt en er geen wind is. Je raadt het al: wolken en een flinke wind en nu dus een gewoon meer zonder mooie weerspiegelingen.... Op naar de Fox Glacier waar we een wandeling doen naar de gletsjer zelf. Doordat er nogal wat gesteente naar beneden komt en er recentelijk wat paden zijn weggespoeld kunnen we helaas niet naar de voet van de gletsjer lopen maar komen we wel dichtbij m.b.v. onze gids. Wederom (ik val in herhaling) een bijzonder mooi stukje natuur. Nu lekker in een prachtige lodge voor de nacht met veel sandflies

• 12 Februari 2016 - 14:47

Timo:

Jammer dat jullie door het weer niet alles kunnen zien wat er allemaal nog mooier kan.
    Gelukkig vermaken jullie je nog steeds en zien jullie nog steeds hele mooie dingen :)

• 12 Februari 2016 - 20:22

Vader:

Mooi gebied waar jullie nu zijn, het komt me bekend voor.
    Nog een mooie voortzetting van jullie vakantie. Zijn jullie onderweg naar Wandkaarten? ??
    Groetjes vader

• 12 Februari 2016 - 20:30

Vader:

Bedoelde de plaats( Wanaka).